Varrás? Babadolog!

Kicsi csiga-nagy cseresznye

2016. június 19. - Csile77

"Persze, múlt héten kellett volna. Azóta egy csomó lerohadt. Most már elég kevés van. Szinte nem is érdemes érte a fára mászni." Ilyen gondolatokkal pislogtunk fel a fára, de aztán mégiscsak a cseresznyefán kötöttünk ki. Illetve nem mindannyian, mert a 3 hónapos ded a cseresznyefa alá állított utazó kiságyból figyelt minket. Az amint apját, aki az ágakon egyensúlyozott, és az anyját, aki a szomszédtól kölcsönkért festőlétrán billegett.

Cseresznyeszedés. Cseresznyemosás. Cseresznyebefőzés, dunsztolás. Cukor és tartósítószer nélkül is max. fél óráig kell rotyogtatni. Pitty-putty megleszünk.

Aha. Kezdtük reggel 10-kor. Dedünk tűrte, tűrte az utazóágyas dolgot a fa alatt egészen 11-ig, amikor ordítva parancsolta le anyját a létráról- mert éhes lett. Innentől apa szedte a cseresznyét, ami előre nem láthatólag hatalmas mennyiségűvé nőtt. 3 festékes vödörnyi  jött le a fáról, több hetes fáról cseresznye-evés, egy hetes túlérés után!

Nem baj, a kerti csapból engedünk rá vizet, aztán hadd álljon 1-2 órát, amíg a kukacok kimásznak belőle. Addig üvegeket mosok. A  kukacok viszont nem siettek annyira a kimászással, mint én az üvegmosással, inkább a cseresznyébe fulladtak, mint elhagyják az " édes otthon". Volt,  amelyik félig kirágta magát,mikor elérte a vízbefúlás, kilógva a cseresznyéből. Kevés olyan gusztustalan látvány van, mint a  vízi kukachulla. Pedig most erősnek kellett lennem, mert nem volt mese, a cseresznyéket kukactalanítani kellett, egyesével szét szedve, megmosva.

Ekkor láttam meg ezt kicsi csigát.kicsi_csiga.jpg Ő már megmászta a maga cseresznyéjét. Én meg átéreztem, mekkora feladatot teljesített- mert előttem pont akkora állt ezzel az egész cseresznyebefőzéssel. Persze, azért leültem pihenni a hintaágyba- főként mert a kicsi fiam is igényt tartott rám. Adtam a kezébe neki is egy-egy szemet- a kukactalanabból- , had ismerkedjen, legalább a formájával, ha még az ízével nem is lehet. Azért az esetleges foltok ellen ráadtam  a Cseperedő- nagyméretű előkék egyikét. Ezekből elég sokat készítettem, fiúknak, lányoknak, virágosat és csíkosat, kinek-kinek kedvére valót. Találhatsz ezekből a www.cseperedobaba.hu honlapon mindenfélét.

zsombi.jpg

A gyerek fürdetésére, este 8-ra az utolsó üveg is dunsztba került. Két pléd és egy nagypárna alatt pihen nyolc darab hét decis és hat darab kisebb méretű télirevaló. Remélem, befőtt lesz belőle!

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://babadolog.blog.hu/api/trackback/id/tr728823574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása